woensdag 8 februari 2012

Een beetje voorjaar...



Buiten is het echt winter! Binnen is er bij ons een beetje voorjaar... Deze bloesemtakken waren eerst ook echt winter. Met hun stoere takken en bruine dichte knoppen. Het wordt echter steeds meer voorjaar. Steeds komt er weer een knop uit, wat weer een beetje voorjaar laat zien! 
De bruine knop wordt iets groener en er ontpopt zich langzaam iets wits. Een voor een komen er prachtige bloesembloemetjes tevoorschijn! 


Deze takken staan in de vensterbank in de woonkamer.

 

  

En een paar takken in het trapgat. Hier is het iets kouder, dus gaan ze trager. 

 

En wat leuk dat er weer nieuwe volgers bij zijn gekomen! Leuk dat jullie mijn blog hebben gevonden!



Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

Groeten Maaike

33 opmerkingen:

  1. Heerlijk een beetje lente in huis. Altijd mooi die bloesemtakken.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maaike,
    Wat een prachtige takken heb je staan. Heerlijk als de knoppen langzaam groener worden en er dan van die ontzettend mooie bloemetjes uitkomen...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier kan ik ook zo van genieten, prachtig die ontluikende bloesem en lente!
    ik vrees dat de elfstedentocht niet door zal gaan, laat dan het voorjaar maar komen, heerlijk!

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohh zo mooi zijn de takken met bloessem,
    als ik dit zie heb ik zo een spijt dat we vorig jaar onze kersenboom hebben omgezaagd!!! maar het was niet te doen met alle vogels kersen pitten plakzooi enz enz in onze tuin. mijn zoon kon er niet meer spelen zonder vogel poep op zn hoofd te krijgen!!hihihi.
    maar de bloessem blijft heeeeeel mooi.
    fijne dag,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sfeervolle takken, daar kun je lekker lang van genieten! Heerlijk een beetje voorjaar in huis nu het buiten zo koud is.

    Groetjes en een fijne dag,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Maaike! Prachtig zijn ze, die bloesemtakken, en zo leuk om te zien dat ze steeds een beetje verder uitkomen. Zelf heb ik kastanjetakken staan, ook heel mooi! Fijne dag, groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha Maaike,
    wat zijn ze mooi hé Ook ik geniet van de bloesem op mijn keukentafel het blijven zulke mooie vertederende bloemen.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk een beetje Lente.
    Erg leuke kan trouwens

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor, die tere bloesems...een vleugje lente in de winterkou!
    groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi toch de bloesemtakken met lieve bloemetjes! Wat leuk dat je in het trappengat een sfeertje kan maken. Het staat voorjaars gezellig! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi he, Maaike, als je zo die takken langzaam uit ziet komen. En die mooie kleine bloemetjes. In het trapgat is het een mooi stilleven.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!!Dan zie ik dat t voorjaar er echt wel weer aan komt!!Want ohhh,wat ist koud buiten (ben geen wintermens).Maar je hebt prachtige foto's gemaakt.En vooral de kan in t trapgat is zo mooi!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige foto's enne veel beter om naar te kijken als de sneeuw.....ik heb zo zin in voorjaar......zucht..........

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat verwoord je dat mooi!
    Superfoto's!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben op je bloesem gevallen en blijven hangen!!!!!
    Groetjes Silvia je nieuwe volger.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ten eerste wil ik je hartelijke welkom heten op mijn blog Maison Louise.
    Jou blog is werkelijk prachtig en ik heb mij ook aangemeld om te kunnen genieten van je mooie afbeeldingen, zoals deze post over de bloesemtakken.

    Prachtig hoor!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi om te zien hoe de knopjes ontluiken... nog even geduld! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je bij me langskwam en wat een toeval dat we allebij bloesem in onze posten gebruikt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi die bloesem, hier in mijn emaille kan staat de bloesem ook zo mooi!

    En eh...ik ben volger nummer 100!! Ik ga je volgen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's!!
    Ga nog even verder genieten van je mooie blog!
    En ik ga je natuurlijk volgen...

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Altijd mooi die bloesem takken..je hebt het weer mooi op de foto gezet. Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie foto's! Je krijgt gelijk weer zin in de lente!

    Groetjes,
    Justin ( je nieuwe volger)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie post, bloesem blijft prachtig!
    en nu maar hopen dat de knoppen er een beetje goed door zijn gekomen met de vrieskou!
    Fijne avond, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk die prachtige takken.
    Dan krijg je echt een beetje voorjaar over je heen.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh, wat schattig! Wist niet eens dat dat kon. Mooie detailfoto's.
    liefs,
    C&KJ
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi hoor. Ik volg je nu ook. Groetjes Rarda xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi! Bedankt voor je reactie op mijn blog;)
    Ik ga jou ook volgen hoor! Wat leuk, je woont dichtbij!
    En wat is jouw keuken veranderd zeg met eerst! mooi en heel gezellig geworden. fijn weekend christel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat leuk dat je op bezoek kwam bij mij en volger bent geworden.
    wat een prachtige foto,s van de bloesem.
    je hebt een heel gezellig blog en ik ben ook volger bij jou geworden.
    fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Maaike,
    Heerlijk he, die bloesem.Het geeft meteen het idee, dat het voorjaar er nu toch aankomt,al moet je niet naar buiten kijken.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend,
    groeten,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig zijn ze, jouw bloesemtakken!
    Fijne zondag! Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O heerlijk! Mijn bloesemtakken willen nog niet uitkomen op de vaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje!