zondag 29 januari 2012

Een kijkje in de keuken!



Zoals beloofd in de vorige post (het bosje tulpen op tafel), hier een kijkje bij ons in de keuken! 
Toen we hier twee jaar geleden kwamen wonen zag het er zo uit:



Altijd leuk om binnen te kijken, dus hier de plaatjes zoals het er nu uit ziet:


  

We hebben zelf een plank op maat boven het aanrecht gemaakt:



 

De kookwekker is van mijn oma geweest. In een oude puddingvorm wat bolletjes.

 

Verschillende voorraadpotten. Toch een geheel door dezelfde etiketjes.
 


Een doorkijkje, vanuit de keuken naar de hal. Een oud stalraampje. 


De kleine laatjes hebben we voorzien van etiketjes. 


Een leuk, en handig, opstapje. Een flesjesopener, met daaraan een hartje in dezelfde ruitjes stof.  


Een oud leitje.  De fruitschaal, een oude pot met keukengerei en een oud draadmandje met bakvormpjes. Peper en zout pot. En onze prullenbak. 



En als laatste de tulpen, waar het allemaal mee begon!


Een fijne zondag verder! En een goede week!

Groeten Maaike

36 opmerkingen:

  1. Hoi Maaike, wauw, wat heb je er een leuke, frisse, gezellige keuken van gemaakt!
    Fijne dag nog! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil!!En wat leuk dat wit met rood!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke sfeer in je keuken wat een verschil zeg,lekker landelijk ....en daar staat een bos tulpen prachtig in ...fijne zondag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie foto's!
    ik heb ook zin in schaatsen :)
    dus ik hoop dat het dit weekend kan.
    groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige keuken heb je Maaike !!...fijne zondag !!..liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo da's nog eens een verandering.
    Erg gezellig dit rood/wit.
    Staat heel warm.
    Fijne zondag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig keuken en wat een verschil met hoe het eerst was. Super hoor!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verandering Maaike en wat heb je nu een sfeervolle keuken.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een super gezellige leefkeuken zeg! Ik vind het super leuk zo met dat rood wit.
    Mooi gedaan hoor!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie metamorfose hebben jullie van de keuken gemaakt! En zo gezellig ingericht. En dat rood-wit mooi doorgetrokken.

    Fijne avond verder,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig resultaat!!
    Zo superknus dat roodwitgeblokte stofje erbij...

    Echt leuk!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om dit even te kunnen bekijken! had het er van de week al met je moeder over..! Er gezellig geworden! Wat verf al niet doet! Ik vind het echt een landelijke sfeer!Mooi gedaan!
    groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maaike, wat ontzettend leuk dat je meedoet aan de give-away!
    Wat zijn die voor en na foto's toch altijd geweldig. Je weet hier niet wat je ziet! Zo een prachtige keuken hebben jullie ervan gemaakt en dan met al die mooie details. Genieten hoor!
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal te gek-wit is toch wel veel mooier-Mooie avond en week toegewenst-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Maaike,
    Wat een ontzettend gezellige keuken. Zo zie je maar, je hoeft helemaal geen geweldige inbouwapparatuur te hebben om een super keuken te hebben. Sfeer maak je zelf, en wordt niet gemaakt door de luxe van een keuken.
    Ik zou zo met je ruilen hoor... Hartstikke leuk.
    En ik vind al dat rood-witte erg mooi staan, beetje boerenkeuken is het zo, of zeg ik dat verkeerd..?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super resultaat en dat met weinig middelen, daar hou ik van. Heel gezellig!! (mis nog 1 foto, die van de deuren;-)

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi, zit ademloos te kijken. Wil wel een kopje thee komen drinken in die gezellige keuken :-)
    Leuk dat rood/wit geruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je de oude foto's nog hebt zodat je het verschil goed ziet. Uiteraard stukken beter en wat leuk de accessoires en labels! Een fijne nieuwe week en een lieve groet, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Maaike, leuk dat je me volgt in ons Echtens Paradijs. Ik ga je volgen onder de appelboom:-) Je keuken ziet er heerlijk gezellig uit. Daar zitten jullie vast de hele dag, of niet? Ik kom er graag af en toe even bij zitten.
    Je kunt me ook nog volgen in mijn winkel: duifjevandrenthe.blogspot.com Je bent van harte welkom!

    Groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WAt een super resultaat zeg! Helemaal geweldig...doet mij een beetje denken aan de JDL stijl en je weet vast...daar ben ik dol op!
    Geweldig zo mooi fris en licht. Hier ga je zeker weten heel erg van genieten.....een droomkeuken!

    Fijne week

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige metamorfose en ik vind je stoelen
    met de theedoekenstof super.
    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Que linda a cortina sob o balcão! Adorei!
    Acabo de fazer uma postagem sobre isto, coincidência!
    Ah, obrigada por seguir o Coisinhas*Outras, esteja a vontade para nos visitar sempre que quiser.
    Abraço.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke gezellige keuken.....ik hou van rood dus helemaal leuk! En wat een gezellige spulletjes heb je! Ik hou ook zo van oude spulletjes uit grootmoeders tijd!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je wel voor je reactie's op mijn blog, ik kwam er achter dat ik nog nooit bij je was wezen buurten!
    Wat een mooie metamorfose heeft jullie keuken ondergaan, heerlijke sfeer!
    Ben nu volger van je blog hoor!
    Lieve groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gezellig dat je een berichtje achterliet! Ik heb me ook aangemeld als volger :-)
    Gezellige keuken hebben jullie ervan gemaakt, wat een verschil! Ik ga ook werken met voor en na foto's. Nog even en dan beginnen wij ook aan de verbouwing...
    Geniet van de winterse week die komt!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een echte brocante metamorfose!Lekker vrolijk dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ziet het er anders uit. Gezellig en knus!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezelligheid daar bij jouw.
    Leuk om dat verschil te zien van hoe het eerst was en nu.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gezellig is het geworden bij je.
    Lekker ruim en fris.
    Leuk samen met dat rood én je witte tulpen.
    Bedankt voor je lieve berichtje.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een verschil Zo gezellig nu.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige leefkeuken heb je ervan gemaakt. Heerlijk en alles zo weer kunnen gebruiken. Hoe het was .
    Wonen jullie in een boerderijtje?
    Wat een contrast maar heel mooi geworden

    Lieve groet
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een GE-WEL-DI-GE keuken!!!!!! Helemaal mijn smaak!
    Ik zag dat je mij bent gaan volgen; ik word graag jouw volger!

    Fijne dag nog!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. WAUW!!! Wat is de keuken MOOI geworden.

    Een echte gezellige woonkeuken. En de gordijntjes aan de kastjes, helemaal SUPER.

    Je mag trots zijn, tis een plaatje.

    groetjes When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geweldige keuken, heerlijk landelijk.

    Gezellig dat je bij me langs bent geweest.
    Zie al dat je een leuke blog hebt, ga even op mijn gemak bij je rondkijken.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een make-over! super!
    en wat een schattig doorkijk-stalraampje. snoezig!
    liefs,
    C&KJ
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk om die oude foto s terug te zien en hoe het nu is, wat een verschil. Komen snel weer een kopje koffie drinken in jullie gezellige keuken.

    groeten Lotte

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje!